ارتباط

اطلاعات تماس :

 

 

 

e-mail :

Tel :

بخش فروش

09158088089

05118210387

ساعات تماس 9 الی 14 

و  18 الی 22

 

 

 

+ نمایندگی ها

.

پرداخت آنلاین

پرداخت و خرید اینترنتی توربونت از طریق کارت های عضو شتاب



 

صفحه اصلی راهنمای نصب نرم افزار

راهنمای نصب نرم افزار کافی نت

راهنما

 

راهنمای شروع

»  نكاتي را كه با علامت » مشخص شده اند به دقت مطالعه نموده و قدم به قدم به كار ببنديد.

»  استیشنها و سرور خود را برای نصب این برنامه در حالت Administrator قرار دهید. بعد از اتمام نصب و تکمیل مراحل آن دیگر نیازی به این کار نیست. (در ویندوز سون و بالاتربرای اجرای تمام فایل های اجرایی کلیک راست نموده و گزنیه Run as Administrator را بزنید. )

»  در صورتی که از نرم افزار دیپ فریز (Deep Freeze) استفاده می کنید آنرا غیرفعال نمائید و پس از تکمیل مراحل نصب آنرا فعال کنید.

راهنمای مهم فارسی نمودن محیط نرم افزار

»  مهم (لطفا اين بخش را تا انتها بخوانيد) : براي نصب برنامه بايد ابتدا در تمام سيستم ها، كدپيج فارسي نصب كنيد. براي اين منظور به مسير زير رفته :

Control Panel > Regional and Language Options > Advanced

در صفحه مورد نظر در قسمت اول (ليستي كه احتمالا در آن English انتخاب شده است)  گزينه Farsi را انتخاب كنيد. ممكن است سيستم ها زبان فارسي داشته باشند اما اين بخش روي Farsi تنظيم نشده باشد. بنابراين حتي در صورتي كه سيستم ها فارسي دارند باز هم از فارسي بودن اين بخش اطمينان حاصل كنيد.
اگر در ليست مورد نظر گزينه Farsi وجود نداشت به صفحه Languages رفته

Control Panel > Regional and Language Options > Languages

سپس گزينه Install Files for Complex script را بزنيد و سپس به قسمت قبل برگشته و Farsi را انتخاب كنيد.

 

»  از نصب این برنامه در شاخه Program Files بپرهیزید. در غیر این صورت فایروال ویندوز مانع برقراری ارتباط بین استیشن ها و سرور می گردد. مراحل نصب برنامه به طور پیشفرض مانع نصب این برنامه در این شاخه می گردد می توانید به نصب برنامه با استفاده از پیشفرض های آن بپردازید.

1- برای Server : (منظور از سرور سيستمي است كه شما و اپراتور ها از آن استفاده مي كنيد)

»  ابتدا اطمینان حاصل فرمائید Firewall Windows و همچنین فایروال آنتی ویروس شما خاموش باشد. فعال بودن هر کدام از این دو فایروال می تواند مانع کارکرد درست نرم افزار شود.

در صورتی که با قرار دادن نرم افزار در Exeption آشنایی دارید می توانید با فایروال فعال از نرم افزار استفاده کنید. منوط به اینکه فایل های اجرایی نرم افزار را در سرور در لیست Exeption قرار دهید

نصب برنامه را روی سرور خود اجرا نموده و در طی انجام مراحل نصب در جایی که نوع نصب باید انتخاب شود گزینه Server را انتخاب کنید.

»  توصیه می شود برنامه را در همان آدرس مشخص شده نصب نمایید و از تغییر آن (به خصوص ریختن برنامه در شاخه Program Files ) خودداری نمائید.

پس از نصب برنامه قسمت ثبت برنامه نمایش داده می شود :

کد نمایش داده شده در این قسمت برای هر سیستم متفاوت بوده و برای پر نمودن فرم درخواست کد استفاده می گردد. 

فرم درخواست کد (پس از پرداخت مبلغ نرم افزار از این فرم برای درخواست کد استفاده کنید)

و یا ايميل جهت ارسال :

 

براي دريافت كد از طريق ايميل و يا تلفن بايد نرم افزار را خريداري نماييد.

برای نصب برنامه بدون داشتن کد ثبت از قسمت 2 یعنی Demo برنامه استفاده کنید. دمو برنامه به مدت 14 روز قابل اجرا می باشد.

قسمت 3 نیز برای خروج از برنامه می باشد.

 بعد از اجرای برنامه آیکون زیر (شکل دو عدد کامپیوتر با صفحه زرد رنگ) در Taskbar مشاهده می شود. روی آن دوبار کلیک نمایید.(یا راست کلیک نموده و سپس Open را کلیک نمایید.)

زبان فارسی را از قسمت زیر می توانید فعال کنید :

View | Languages | Farsi

 

 

اولين قدم براي نصب برنامه بر  روي استيشن ها ساخت معرف سرور براي استيشن ها مي باشد :

اين مراحل قبل از نصب برنامه روي استيشن هاي كافي نت شما مي باشد. در داخل برنامه به منو File (پرونده) رفته و قسمت ساخت فایل معرف را انتخاب نماييد

 

 

 

با انجام اين مرحله فايلي با نام Install.exe در درايو C ايجاد خواهد گشت. اين فايل را در تك تك استيشن ها اجرا نماييد و دکمه Install  را بزنید.


پس از اتمام اين مرحله استيشن ها آماده نصب برنامه بر روي خود مي باشند.

 


 

2- برای استیشن ها :

»  اطمینان حاصل نمایید که برنامه TurboNetManager روی سیستم سرور شما فعال است و آیکون آن در Taskbar مشاهده مي گردد.

به ترتيب شماره استيشن هاي مورد نظر خود فايل نصب را روي استيشن مورد نظر اجرا نموده و در هنگام نصب گزينه Clients را همانطور كه در شكل زير نمايش داده شده است انتخاب نماييد .

»  لازم است که ترتیب شماره استیشن خود را حفظ نمایید. شماره استیشن ها طبق نوبت نصب لحاظ می شود. یعنی اولین استیشنی که این برنامه روی آن نصب شد استیشن 1 شما می گردد و به همین ترتیب دومین استیشن می شود استیشن 2 و الی آخر.

»   می توانید فايل نصب برنامه را  Share نموده و از طریق شبکه برنامه را نصب نمایید.

» در انتهای نصب، پنجره نصب سرویس winpcap باز میشود که این سرویس را با گزینه های پیشفرض نصب نمایید.

»  از نصب برنامه در حالت پيش فرض استفاده نماييد و از نصب برنامه در شاخه Program Files خودداري نماييد. (نصب این برنامه در شاخه Program files موجب فایروال شدن آن می گردد و برنامه از کار می افتد.) بعد از اتمام مراحل نصب آیکون زیر در Taskbar ظاهر می گردد. و بايد نام استيشن در برنامه سرور به ليست وضعيت كانكشن يا فرمان اضافه شده باشد. اگر نام استيشن در بخش هاي ذكر شده اضافه نشده بود نشانه عدم نصب صحيح نرم افزار مي باشد . اگر فایروال شبکه فعال است برنامه Clmn.exe را در لیست Exception  قرار دهید.(کافیست به Prompt فایروال جواب Unblock دهید.) همچنین می توانید با خاموش کردن فایروال ویندوز و آنتی ویروس مراحل نصب را آسان تر ادامه دهید.

 

در سرور مشاهده می گردد که Station1 به فرم وضعيت كانكشن اضافه شده است. اگر مراحل کار را برای باقی استیشن ها به درستی انجام دهید به طور اتوماتیک تمام آنها در سرور لیست می گردند. پس از انجام تمام مراحل کار روی آیکون برنامه در سیستم سرور خود راست کلیک نموده و Exit را بزنید. (یا می توانید سیستم سرور خود را LogOff کنید.) پس از راه اندازی مجدد برنامه (Shortcut برنامه روی Desktop قرار دارد.)(در صورت روشن شدن سیستم یا LogOn نیازی به اجرای برنامه نیست زیرا برنامه به صورت اتوماتیک اجرا می گردد.) استیشن ها را  LogOn کنید و استیشن ها را تست نمایید.

 

اگر در نصب استیشنها اشتباه کرده اید می توانید به کمک بخش IP ها آنها را بر اساس IP سیستم مرتب کنید.


بخش IP ها :

در این بخش می توانید شماره استیشن ها را بر اساس IP سیستم ها مرتب کنید. یعنی اگر سیستم شماره 2 شما به عنوان سیستم 3 در بخش فرمان نمایش داده می شود می توانید به کمک بخش IP ها آنها را جابه جا کنید.

تنظیم نرخ قیمت ها :

 قسمت تنظیمات را انتخاب نمایید :

با انتخاب تنظیمات می توانید نرخ پایه (نرخ واحد ساعت) و نرخ مربوط به اعضا را تعیین نمایید. به طور پیشفرض نرخ برای استفاده عموم ساعتی 700 تومان و برای اعضا ساعتی 500 تومان می باشد.

در قسمت بعد مقدار گرد کردن قرار دارد که به طور پیشفرض 10 تومان می باشد. می توانید از لیست موجود مبالغ دیگر را انتخاب نمایید و نوع گرد کردن که شامل گرد کردن به بالا و به پایین می باشد، انتخاب نمایید. قسمت حداقل، ورودی کافی نت می باشد. یعنی حداقل مبلغ قابل پرداخت برای استفاده از استیشن. به طور مثال ورودی کافی نت شما 200 تومان می باشد در صورتی که مقدار حداقل را روی 200 تنظیم نمایید و کاربری کمتر از این مقدار استفاده نماید مبلغ قابل پرداخت همان 200 تومان لحاظ خواهد گشت.

هزینه لاگین برای اکانت های شما می باشد، با هر بار لاگین نمودن اکانتها و استفاده کمتر از مقدار تنظیم شده در این قسمت این مقدار از حساب آن اکانت کسر خواهد گشت.

 

بخش وضعيت كانكشن :

اطلاعات كاركرد استيشن ها در اين بخش نمايش داده مي شود. بنابراين براي محاسبه قيمت ها و مشاهده ميزان كاركرد ها بايد به اين بخش مراجعه نماييد.

بخش وضعيت

لاگ آف : براي LogOff نمودن استيشن ها استفاده مي گردد.

M/P  : تعيين يوزر عمومي يا مشترك.

انصراف : لغو محاسبه مبلغ استيشن.

شروع : شروع به محاسبه مبلغ استيشن.

اتمام : اتمام محاسبه مبلغ استيشن.

»  سيستم شروع به محاسبه به صورت اتوماتيك مي باشد. يعني به محض استفاده از سيستم مورد نظر توسط كاربر محاسبه مبلغ صورت خواهد گرفت. كافيست پس از دريافت مبلغ از كاربر قبلي يا سيستم را به حالت LogOff ببريد (بازدن دكمه لاگ آف ) يا دكمه اتمام را كليك كنيد. در هر دو حالت سيستم به حالت انتظار براي كاربر بعدي رفته و به محض استفاده كاربر بعدي از استيشن مربوطه عمليات محاسبه قيمت صورت خواهد پذيرفت.

بخش جدول :

آغاز : ساعت شروع به كار استيشن.

مدت : مدت زمان كاركرد.

مبلغ : مبلغ محاسبه شده تا هم اكنون.

موقعيت : نوع كاربر استيشن (حالت استفاده عموم، مشترك، اكانتينگ)

شناسه : نام كاربر (اكانتينگ، تنظيم دستي)

اعتبار : موجودي حساب كاربر موردنظر (اكانتينگ)

 سوال : آيا غير از حالت اكانتينگ مي توان نام كاربر را براي ساير انواع كاربران تعريف نمود؟

جواب : بلي كافيست استيشن مربوط به كاربر مورد نظر را انتخاب نموده و سپس روي سطر مربوط به استيشن مورد نظر راست كليك نموده و از منوي ظاهر شده قسمت شناسه را انتخاب نماييد. فرمي براي ورود نام كاربر نمايش داده خواهد شد. نام كاربر مورد نظر را وارد نماييد.

 سوال : آيا مي توان حساب يك استيشن را با استيشن ديگري عوض نمود؟ يعني مي توان كاربر را از يك استيشن به استيشن ديگر با حفظ مبلغ استيشن انتقال داد ؟

جواب : بلي كافيست از جدول استيشن جديد را انتخاب نموده و روي سطر مربوط به اين استيشن راست كليك نموده و از منوي ظاهر شده قسمت Add to station را انتخاب نموده و استيشن قبلي كاربر را از منوي ظاهر شده انتخاب نماييد.

 سوال : چگونه مي توان محدوديت زماني يا مبلغي براي يك كاربر تعريف كرد؟

جواب : كافيست استيشن مربوط به كاربر مورد نظر را انتخاب نموده و سپس روي آن راست كليك نموده و از منوي ظاهر شده گزينه حداكثر استفاده(مبلغ) يا حداكثر استفاده (زمان) را انتخاب نماييد. در فرم ظاهر شده مبلغ يا زمان مورد نظر را وارد نماييد. به محض رسيدن به زمان يا استفاده كامل از مبلغ توسط كاربر سيستم مورد نظر به حالت LogOff خواهد رفت.

 براي حذف اين حالت كافيست دوباره استيشن مورد نظر را انتخاب نموده و روي سطر مربوط به آن راست كليك نماييد و از منوي ظاهر شده گزينه حذف حداكثر زمان را انتخاب نماييد محدوديت زماني يا مبلغي لحاظ شده لغو خواهد گشت.

بعدا خواهيد ديد كه انجام اين عمليات در بخش فرمان نيز قابل انجام مي باشد.


بخش فرمان :

بخش فرمان

اين قسمت از برنامه مربوط به كنترل استيشن ها مي باشد. انجام عملياتي همچون خاموش نمودن استيشن، ريست، قفل نمودن، ايجاد حالت اكانتينگ در استيشن، ارسال فايل ، به روز رساني و ...

تمام عمليات قابل انجام در بخش قبل يعني بخش وضعيت كانكشن نيز در اين بخش قابل انجام است. براي اين منظور بايد روي استيشن مورد نظر راست كليك نموده (به منظور انجام عمليات روي چند استيشن بايد همه آنها را انتخاب نماييد و روي بخش انتخاب شده راست كليك نماييد.

دستورات كاركرد : اين بخش شامل همان دستورات بخش وضعيت كانكشن مي باشد.

دريافت كاركرد : اين بخش نيز براي انتقال كاربر از يك استيشن به استيشن ديگر استفاده مي گردد. روي استيشن جديد راست كليك نموده و با انتخاب اين گزينه و انتخاب استيشن قديم كاركرد استيشن قديم را به جديد منتقل نماييد.

منوي نصب : با انتخاب اين گزينه ، بخشي به برنامه در استيشن ها اضافه خواهد شد كه براي تغيير نام استيشن كاربرد دارد. اين بخش بعدا توضيح داده خواهد شد.

ارسال فايل : با انتخاب اين گزينه و سپس انتخاب فايل مورد نظر، فايل به آدرس My Document استيشن مورد نظر فرستاده خواهد شد.

به روز رساني : در صورتي كه فايل به روز رساني برنامه را دريافت كرده باشيد مي توانيد از اين طريق برنامه را به روز كنيد.

بستن برنامه در استيشن : هنگامي كه مي خواهيد نرم افزار جديدي روي استيشن ها نصب كنيد حتما بايد بوسيله اين گزينه برنامه را در استيشن ها متوقف كنيد. اين كار زماني لازم است كه برنامه جديد شما در هنگام شروع ويندوز اجرا مي گردد. TurboNetManager به نشستن برنامه در شروع ويندوز حساس بوده و جلوي اين امر را مي گيرد. شما با انتخاب اين گزينه از برنامه TurboNetManager در استيشن ها خارج مي گرديد.

»   قبل از نصب هر برنامه در استيشن هاي خود با انتخاب گزينه بستن برنامه در استيشن از برنامه TurboNetManager در آن استيشن خارج شويد.

»   دستورات موجود در بخش فرمان براي استيشن هاي فرستاده مي شود كه علامت تيك در كنار آيكون آنها زده شده باشد در عوض دستورات موجود در منوي راست كليك براي استيشن هاي فرستاده مي شود كه انتخاب (HighLight) شده باشند.

 

حالت اكانتينگ :

با انتخاب اين گزينه براي يك استيشن،‌ كاربر براي استفاده از آن استيشن بايد حتما شناسه و كلمه عبوري كه شما در قسمت اكانت ها براي وي ساخته ايد وارد نمايد. در اين حالت استفاده از استيشن به صورت عادي و يوزر عمومي امكان پذير نيست.

 

اكانتينگ در شروع :

با انتخاب اين گزينه در هنگام لاگ آن شدن سيستم، منوي مربوط به مشتركين نمايش داده مي شود. در اين حالت امكان استفاده از استيشن به صورت عادي و يوزر عمومي امكان پذير مي باشد.

 

غير اكانتينگ :

انتخاب اين گزينه حالات قبلي را غير فعال مي نمايد.

 

سيستم بستن اتوماتيك

براي ورود به سيستم بستن اتوماتيك مي توانيد از اينگونه اقدام كنيد :

پرونده | بستن اتوماتيك

File | Auto Closer

بستن اتوماتيك

روش استفاده از اين سيستم بدين گونه مي باشد :

به طور مثال مي خواهيم Task Manager را غير فعال كنيم. كافيست وارد Task Manager شويد. (براي اين منظور كافيست دكمه هاي Ctrl+Alt+Delete را بفشاريد) حال به برنامه TurboNetManager  برگرديد مشاهده مي كنيد كه در قسمت "عنوان پنجره"  عبارت "Windows Task Manager" نوشته شده است حال دكمه "اضافه" را كليك كنيد تا اين پنجره به ليست پنجره هاي محدود شده اضافه شود.

»  استيشن ها نبايد در حالت Administrator باشد. شما بايد تمام استيشن ها را با يوزري كه كاربران كافي نت با آن لاگين مي شوند لاگين شويد. در صورتي كه استيشني لاگين نباشد پنجره هاي اضافه شده براي آن استيشن محدود نمي باشد.

مي توانيد عمليات محدود سازي را متوقف كنيد براي اين منظور كافيست بر روي دكمه "غيرفعال كردن" كليك كنيد. با انجام اين كار دسترسي به هيچ پنجره اي محدود نمي‌باشد. براي فعال سازي مجدد سيستم روي دكمه "فعال كردن" كليك كنيد